Dot.com skal lære "gamle dyder"

MediaWatch

Investorselskabet Segmentor har lavet en redningsplan for skrantende dot.com'ere. Planen går ud på, at det pågældende selskab bliver taget under investorselskabets kyndige supervision og bringes tilbage til positiv indtjening, skriver Aftenposten.

Segmentor tilbyder således dot.com'ere, der har et realistisk mål om indtjening eller en god ide, men blot er løbet tør for kapital før selve gennemførelsen at rykke ind i dets lokaler, samt benytte services som advokat, sekretær og regnskabstjenester. Alt sammen er gratis indtil dot.com selskabet begynder at give overskud.

Ifølge Jens Rugseth, administrerende direktør i Segmentor, er det nødvendigt, at dot.com-selskaberne indser, at selv om man har nok så god en ide, så er det først og fremmest vigtigt at få økonomien på plads. Salg og distribution er nøglebegreber, som selskaberne i "den gamle økonomi" har skabt god forretning på. Dette gælder også i "den ny økonomi".

Investorselskabet bygger organisationen op omkring det pågældende selskab, der således får mulighed for at koncentrere sig om udviklingen af sin ide.

Segmentor har i dag 10 selskaber tilknyttet ordningen. Blandt disse er selskaber som Organizer, Rogus, Bizweb samt det tidligere Digi.no nu digitoday.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu