Internettet er et højprofit område

MediaWatch

Internet og interaktive medier vil tiltrække yderligere investeringer i de kommende år, viser en analyse, som PR-firmaet Cohn & Wolfe har foretaget blandt Europas 80 største venture kapital selskaber og finansanalytikere.

Analysen viser samtidig, at PR er den marketing disciplin, som investorerne vejer højest. Dot.com selskaber, der har specialiseret sig i ”enabling teknologier” som software, infrastruktur, mobiltelefoni, bredbåndsteknologier og hardware vil have lettest ved at tiltrække ny kapital i det kommende år. Til gengæld har WAP, e-handel business-to-business og business-to-consumer ikke den store interesse hos europæiske investorer.

Det afslører en dugfrisk analyse, som PR-firmaet Cohn & Wolfe har foretaget blandt 125 finansanalytikere - deriblandt også danske. De i alt 125 interviewede personer repræsenterer en investeringskapital på et tocifret milliardbeløb i kroner.

Cohn & Wolfe, der har seks kontorer i Europa med mere end 220 PR-konsulenter, har fået foretaget analysen for at afdække investorernes krav til nye Internet start-ups - ikke mindst set i lyset af en række opsigtsvækkende konkurser blandt højtprofilerede e-handels selskaber. Investorerne blev ikke kun spurgt om deres foretrukne satsningsområder, men også om deres forventninger til management og markedsføring af succesrige dot.coms.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu