Langsom åbning af jule-e-handel

MediaWatch

Ifølge Nielsen NetRatings vil 35 millioner netbrugere e-handle op til julen i år. Det er 15 millioner flere end sidste år. Men i disse dage er der ikke det store run på julehandelen som der var sidste år. Årsagen skyldes ifølge Nielsen Netratings offentlighedens store interesse for det amerikanske præsidentvalg og mindre marketingsaktivitet fra e-butikkernes side.

Konsulent- og rekrutteringsvirksomheden Challenger, Gray & Christmas advarer mod for høje forventninger til e-julehandelen og analysebureauet Jupiter Communications forventer også en lavere vækst i julehandelen end de seneste år.

Jupiter peger på, at der er to forhold, der er årsag til den afdæmpet vækst. For det første er e-handelen ved at modnes. Det betyder, at e-handelen har nået et niveau, at det er ved at blive vanskeligt, at blive ved med at opnå kraftige vækstrater. For det andet er der fortsat følgevirkninger af Internet krisen fra foråret, hvilket betyder, at e-butikkerne bruger færre penge på markedsføring.

Læs mere om årets julehandel i Nyhedsbrevet om Internettet og Den Ny Økonomi der udkommer i morgen den 17. november.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu