Banker mangler strategi på mobilområdet

MediaWatch

Det er ordene fra konsulentvirksomheden Cambridge Technology Partners, som netop har offentliggjort en analyse om fremtidens mobile bankmarked. De større banker har således en klar vilje til at tage mobile teknologier i brug, men mangler overblik til at kæde den traditionelle bankvirksomhed sammen med nye former for bankvirksomhed, vurderer Cambridge. Det skriver Børsen.

Analysen peger på, at det vil være oplagt for bankerne at udbyde services som blandt andet aktiehandel og betalingstransaktioner via mobiltelefonen. Men også ydelser som normalt har ligget uden for bankernes normale område kan vise sig at blive relevante for bankerne. Derfor skal bankerne ifølge Cambridge forstå at vælge samarbejdspartnere, som kan være med til føre bankerne ind på nye service- og indtægtsområder.

Selvom undersøgelser viser, at danskerne er forbeholdne over for at skulle bruge mobiltelefonen til betalinger m.v., skal bankerne gå i gang med at udvikle services nu, mener Cambridge.

- De modige tager det første skridt og vinder. Det handler om at placere sig og at positionere sig, så man er på plads, når markedet er klar, siger adm. direktør Claus Bo Mikkelsen fra Cambridge Tecnology Partners.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu