Packard Bell tror på forhandlerne

MediaWatch

E-handel - køb via Internettet - betragter mange som den store åbenbaring, men ifølge Packard Bell lader succesen vente på sig i langt de fleste brancher.

Det gælder således også for salg af hjemme-pc'er, hvor kunderne foretrækker at få både information om og købe familiens nye hjemme-PC hos forhandlerne.

På det samlede europæiske marked er Packard Bell ifølge en netop offentliggjort opgørelse fra analysevirksomheden Dataquest med et salg på 282.750 PC'er i tredje kvartal 2000. Det er en fremgang på 33,7 procent i forhold til tredje kvartal 1999 - og en markedsandel på 13,0 procent. Dermed er Packard Bell den næststørste leverandør kun overgået af Fujitsu Siemens med en markedsandel på 13,4 procent.

I Belgien, England, Frankrig, Holland og Norge er Packard Bell den største leverandør. I Danmark er der tale om en fremgang på 53,3 procent til en markedsandel på 4,3 procent.

- Blandt de store leverandører af hjemme-pc'er til det europæiske marked har Packard Bell den største vækst, og hvis niveauet fra tredje kvartal holdes i fjerde kvartal, vil vi ende 2000 med at være den største leverandør. Det er vores satsning på at sælge gennem forhandlere i stedet for nethandel, der giver dette gode resultat. Undersøgelser viser nemlig, at den vigtigste kilde til information om hjemme-pc'er er forhandlerne, der så derefter også sælger pc'erne til kunderne. Derfor grænser det til magtarrogance, at andre store leverandører forsøger at få forhandlerne til at gå over til ren nethandel, siger Rune Johansen, der er informations- og marketingchef hos Packard Bell i Norden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu