E-forbrugere ønsker service

MediaWatch

E-handel som forretning er ikke død, selvom en række dot.com virksomheder har brændt fingrene, men udbud, priser og service skal integreres bedre. Det viser en ny undersøgelse fra Deloitte Consulting i Sverige, skriver computersweden.se.

Undersøgelsen viser også, at vinderne i slaget om e-forbrugerne vil være de store etablerede varemærker. De traditionelle forretninger har nemlig en enestående chance for at overtage Internet handelen fra rene Internet virksomheder, fordi de traditionelle forretninger i forvejen har et velfungerende logistik-system m.v.

Deloitte Consulting peger på, at de traditionelle forretninger skal satse på en kundecentreret strategi, hvor butikker, Internet, telefonsupport og e-mail skal samles under en paraply. Og budskabet fra undersøgelsen er klart: virksomhederne skal sælge service - ikke teknik.

Ifølge Deloitte Consulting er det endvidere vigtigt at engagere kunderne på Internet og henviser til, at forretningerne gennem målgruppe-orienterede websites og interaktive tjenester kan forstærke sine relationer til forskellige kundegrupper.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu