E-forbrugere ønsker service
E-handel som forretning er ikke død, selvom en række dot.com virksomheder har brændt fingrene, men udbud, priser og service skal integreres bedre. Det viser en ny undersøgelse fra Deloitte Consulting i Sverige, skriver computersweden.se.
Undersøgelsen viser også, at vinderne i slaget om e-forbrugerne vil være de store etablerede varemærker. De traditionelle forretninger har nemlig en enestående chance for at overtage Internet handelen fra rene Internet virksomheder, fordi de traditionelle forretninger i forvejen har et velfungerende logistik-system m.v.
Deloitte Consulting peger på, at de traditionelle forretninger skal satse på en kundecentreret strategi, hvor butikker, Internet, telefonsupport og e-mail skal samles under en paraply. Og budskabet fra undersøgelsen er klart: virksomhederne skal sælge service - ikke teknik.
Ifølge Deloitte Consulting er det endvidere vigtigt at engagere kunderne på Internet og henviser til, at forretningerne gennem målgruppe-orienterede websites og interaktive tjenester kan forstærke sine relationer til forskellige kundegrupper.