Måling af Internet-aktivitet på WWW

MediaWatch

Spørgsmålet er bare, om Internettet er for omfattende et medium til, at der kan fastsættes en egentlig standard! Således har man nu i Danmark efterhånden overstået den første, indledende hurdle omhandlende trafik- (de såkaldte log-fil analyser) kontra panelmålinger.

Mediemarkedet er nået til den erkendelse, at begge systemer har nogle udtalte fordele og ulemper, men også at de to systemer rent faktisk kan komplementere hinanden ganske pænt.

Fordelene ved det enkelte system kan kort forklares ved, at trafikmålingerne uden tvivl giver den mest korrekte opgørelse af antal page-views og user-sessions på det enkelte web-site.

Omvendt er panelsystemets helt store force, at man kan lave en præcis målgruppebeskrivelse, dvs. man får klarlagt den demografiske profil for det enkelte web-site's besøgende.

Målingen af de helt nye platforme er naturligvis essentiel, men der skal naturligvis også være en efterspørgsel efter analyser, for at det bliver rentabelt at gennemføre disse. Og meget af dette afhænger naturligvis af annoncørernes, samt reklame- og mediebureauernes evne til at få øje på de kommercielle (læs: indbringende) muligheder i disse medier.

Læs hele artiklen fra MMXI Nordic på www.mediawatch.dk under MediaRatings

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu