Gubi.com færdig!

MediaWatch

I alt 20 mio. kr. blev der brændt af, inden bestyrelsen fredag stoppede proppen i cyberhullet. Hverken reklamemanden Jens Heimburger, FLS-arvingen Philip Kjær eller nogle af de andre oprindelige investorer ville hive tegnebogen op af lommen, skriver Jyllands-Posten.

Det danske Internetfirma Gubi.com forhandlede i juli med to udenlandske selskaber om at afhænde butikken. Ifølge Gubi.com selv, var der kun kapital nok i firmaet til at selskabet kan overleve frem til årsskiftet.

I juni skar Gubi.com ned i medarbejderstaben i Danmark, og udskød introduktionen af Gubi.com i Norden og Tyskland , da flere måneders forsøg på at sikre ny arbejdskapital mislykkedes.

Så sent som i februar var forventningerne og optimismen hos folkene bag Gubi.com ellers stor. På det tidspunkt arbejdede investeringsbanken Alfred Berg på at finde investorer, der inden udgangen af februar skulle have tilført 50 millioner kroner til Gubi.com.

Gubi.com sælger mærkevarer inden for blandt andet tøj, vin, parfume, legetøj og møbler på Internettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu