Mobilselskab – kend din kunde

MediaWatch

Konsulentvirksomheden Arthur Andersen har sammen med investeringsbanken J.P. Morgan udarbejdet en rapport om telemarkedet i Europa, hvori det vurderes, at prisen på taletjenester vil falde drastisk i takt med, at der udvikles nye tjenester til mobiltelefonerne.

Inden 2010 vil størstedelen af omsætningen for mobilselskaberne komme fra nye tjenester og ikke fra tale, siger rapporten. Det skriver digitoday.no.

Med denne udvikling i sigte anføres det i rapporten, at mobiloperatørerne skal lære deres kunder bedre at kende med henblik på at kunne tilbyde målrettede tjenester m.v.

- Det bliver meget vigtigt at "eje" kunden, det vil sige, at man ved, hvem kunden er. Det handler om segmentering, siger Christian Mjaanes, partner hos Arthur Andersen, som mener, at dette er et skridt mobilselskaberne må tage med henblik på ikke kun at være operatør, men også leverandør af værdiforøgende tjenester til kunderne.

Arthur Andersen og J.P. Morgan har rangeret finske Sonera som det mobilselskab i Europa med det største potentiale i relation til den kommende udvikling.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu