Attraktivt segment på nettet

MediaWatch

Undersøgelsen koncentrerede sig om mænd i alderen 18 til 34 år som gik på Internettet flere gange om måneden eller hyppigere pga. personlige interesser. Ifølge undersøgelsen bruger 19,5 millioner mænd i denne aldersgruppe regelmæssigt Internettet til personlige gøremål, skriver The Media Post.

Sportsinteresserede unge mænd defineret som den gruppe, der klikker ind på sportssites flere gange om måneden eller mere repræsenterer 11,7 millioner ud af de 19,5 millioner. Sportsinteresserede mænd bruger i det hele taget mere tid på Internettet, end andre unge mænd inden for målgruppen.

Det bekræfter formodningen om, at Internet sportssites repræsenterer en glimrende platform for annoncører, som vil i kontakt med det attraktive forbrugersegment af unge mænd og er derfor en vigtig information for mediakøbere.

En ud af fem svarende til 21 procent begynder deres webbesøg med et besøg på en sportssite, mens 12 procent logger på nyheder eller søgemaskiner som det første. Undersøgelsen viser også, at de sportsinteresserede er mest tilbøjelige til at købe online. De har en gennemsnits indkomst på 64.000 dollar om året og 78 procent har købt produkter online inden for de sidste seks måneder og køber et produkt pr. måned i gennemsnit.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu