Attraktivt segment på nettet

MediaWatch

Unge mænd bruger ligeså meget tid online, som de bruger på at se TV. Det er især søgning efter sportsinformationer, der optager de unge mænd. Dernæst følger søgning efter musik eller andre produkter. Det er resultatet af en fælles undersøgelse udført af Copernicus, The Marketing Investment Strategy Group og ESPN.com. Undersøgelsens resultater viser tydeligt, hvor vigtig en rolle Internettet som medie har fået i det attraktive forbrugersegment bestående af unge mænd, skriver The Media Post.

Undersøgelsen koncentrerede sig om mænd i alderen 18 til 34 år, som gik på Internettet flere gange om måneden eller hyppigere på grund af personlige interesser. Ifølge undersøgelsen bruger 19,5 millioner mænd i denne aldersgruppe regelmæssigt Internettet til personlige gøremål. Sportsinteresserede unge mænd defineret som den gruppe, der klikker ind på sportssites flere gange om måneden eller mere, repræsenterer 11,7 millioner ud af de 19,5 millioner. Sportsinteresserede mænd bruger i det hele taget mere tid på Internettet end andre unge mænd inden for målgruppen.

Det bekræfter formodningen om, at Internet sportssites repræsenterer en glimrende platform for annoncører, som vil i kontakt med det attraktive forbrugersegment af unge mænd. Og det er derfor en vigtig information for mediakøbere.

Undersøgelsen viser, at ud af 32,2 millioner amerikanske mænd i aldersgruppen 18-34, har 68 procent svarende til ca. 22 millioner adgang til Internettet og mere end 60 procent svarende til 19,5 millioner bruger Internettet mindst flere gange om måneden til personligt brug.

Målgruppen, som regelmæssigt går på nettet, bruger 32 procent af deres totale medieforbrug svarende til 12,2 timer online i forhold til 12,1 time på at se TV, mens de kun bruger 9,9 timer på at lytte til radio og 2,1 timer på at læse magasiner samt 2,0 timer på at læse avis.

Sport er den væsentligste grund til, at unge mænd går på Internettet. Det er tilfældet for 57 procents vedkommende, dernæst kommer musik svarende til 49 procent og søgen efter andre produkter er hovedårsagen til at gå på Internettet for 47 procents vedkommende.

En ud af fem svarende til 21 procent begynder deres webbesøg med et besøg på en sportssite, mens 12 procent logger på nyheder eller søgemaskiner som det første. Undersøgelsen viser også, at de sportsinteresserede er mest tilbøjelige til at købe online. De har en gennemsnitsindkomst på 64.000 dollar om året og 78 procent har købt produkter online inden for de sidste 6. måneder og køber et produkt pr. måned i gennemsnit.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu