Pris til dansk markedsføring

MediaWatch

To danske bureauer er blevet tildelt den internationalt eftertragtede pris 2000 DMA ECHO Awards, der uddeles af det amerikanske Direct Marketing Association (DMA) for en reklamekampagne på Internettet for likøren Baileys.

Det er bureauerne Neo Ideo A/S og Leo Direct/Sales, fra Leo Burnett Gruppen i Danmark, der står bag kampagnen, der fokuserede på at skabe et attraktivt fællesskab for forbrugerne omkring Baileys. Videosekvenser fra cafeer blev placeret på et særligt website, hvor brugerne herefter kunne stemme på deres favorit sekvens. Websitet skabte således et interaktivt forum omkring kampagnen.

Udover den interaktive del, tog en række kendte reklamefotografer billeder, der understøttede kampagnens koncept, "Hver sin lyst". Billederne blev gengivet på både postkort og website. De bedste videosekvenser skal senere klippes sammen til en reklamefilm.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu