Jagt efter kunder på nettet

MediaWatch

En ny undersøgelse fra mediabureauet Carat Danmark fastslår, at væksten i antallet af danske internetbrugere vil falde dramatisk. Det skærper konkurrencen og øger presset på Tele Danmark, skriver Jyllands-Posten.

- Udbyderne har oplevet fantastiske vækstrater, og det har alt andet lige været en sovepude. De står over for en brat opvågning, hvor de ikke længere kan lukrere på den voldsomme vækst, siger Søren Broneé, chef for Carat Danmarks interaktive afdeling.

Søren Broneé mener, at man ikke behøver at være synsk for at forudse, at Tele Danmark får det svært. Han påpeger, at selskabet allerede har mistet markedsandele og nu er nede på cirka 50 procent, og at i en intensiveret konkurrence er det altid markedslederen, som må holde for, hvilket i dette tilfælde er tele Danmark.

Markedsdirektør Martin Lippert fra Tele Danmark Internet er ikke enig i den vurdering og fastholder, at man ikke skal glemme, at Tele Danmark i kraft af sin størrelse er i stand til at bruge mange midler på udvikling af produkter - ikke mindst inden for Internet. Samtidig er Tele Danmark navn kendt, og kunderne ved generelt, hvad de får, mener han.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu