Web-statistik fra kundeperspektiv

MediaWatch

Softwarevirksomheden Candle lancerer en ny version af CandleNet eBusiness Assurance (eBA), som er udviklet til at overvåge svartider på websites ud fra et kundeperspektiv. Med eBA Service Monitor kan en virksomhed udvælge internetsider og følge hver enkelt besøgendes navigeren på siderne - uden anvendelse af cookies og uden at bryde den besøgendes anonymitet.

Ifølge Jupiter Communications forlader fire ud af 10 kunder en e-handelsvirksomhed, fordi funktionaliteten på virksomhedens website er for dårlig. Med Candles eBA-produkter kan man opsamle vigtig information om den besøgendes navigeren og oplevelser på virksomhedens internetsider og dermed gøre en ende på gisninger om, hvordan man kan forbedre websitets funktionalitet.

- Med eBA ServiceMonitor kan en virksomhed præcist og nemt se, hvor hver enkelt besøgende går hen på sitet, hvor lang tid det tager at komme fra side til side, og hvor lang tid den besøgende bruger på de enkelte sider, forklarer Paul Amos, adm. direktør for Candle i Norden, og fortsætter:

- På baggrund af disse nyttige informationer kan virksomheden udvikle og optimere internetsiderne og derigennem sikre, at de besøgende får en god oplevelse og vender tilbage igen. Et velfungerende website med korte svartider er i dag helt afgørende i konkurrencen på Internet. Med Candles løsninger får man information om det, de besøgende rent faktisk har oplevet på websiden.

Candle lancerer ligeledes en ny version af CandleNet eBusiness Assurance Network (eBAN). Det er en tjeneste, som giver information om serviceniveau og svartider på virksomhedens website - også set fra brugerens synsvinkel.

Det store tele- og IT-foretagende AT&T er en af de virksomheder, som har valgt at anvende Candles eBAN-løsning. AT&T måler bl.a. svartider på hver besøgendes URL og navigationsvej.

- Hidtil har de fleste målinger af adfærd på nettet vist noget om volumen, antallet af hits og antal transaktioner. Målinger af svartider og oversigter over hvordan brugerne surfer på Internettet er mindst ligeså vigtige for at forbedre websites, siger William Harvey, chef for forretningsanliggender i AT&T Solutions.

AT&T er en af verdens førende udbyder af voice og data kommunikation med mere end 80 millioner kunder, herunder private virksomheder, den offentlige sektor og forbrugere. Med en årlig omsætning på mere end 62 milliarder dollar og 150.000 ansatte afvikler AT&T et af verdens største kommunikationsnetværk. På internationalt niveau servicerer Concert, et joint venture mellem AT&T og British Telecom, kommunikationsbehovene for multinationale virksomheder og internationale teleudbydere på verdensplan.

Candle Corporation er en af verdens største privatejede softwarevirksomheder med hovedkontor i Los Angeles og mere end 5.000 kunder i 59 lande. Candle udvikler og markedsfører mere end 200 produkter, som gør det muligt for virksomheder at skabe, integrere, håndtere og overvåge effektiviteten i deres e-businessløsninger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu