Online-banker?

MediaWatch

Tirsdag offentliggjorde konsulentfirmaet Deloitte Consulting en undersøgelse, "Myte versus realitet i finanstilbud: Hvad deres kunde virkelig ønsker". I undersøgelsen fremgår det, at to tredjedele af de adspurgte i ti lande fra Nord Amerika, Europa og Asien ikke mener, at online-banker hverken nu eller i fremtiden vil spille nogen rolle for dem.

Ud af dem, der svarede det modsatte benyttede kun 22 procent selv elektroniske banktjenester. Omtrent 30 procent af de adspurgte ved ifølge undersøgelsen slet ikke om deres bank tilbyder online service, skriver Reuters.

- De opfatter åbenbart ikke Internettet eller interaktive tjenester som nøglefaktorer for deres tilfredshed med deres bank, sagde Julian Bradcock, bankekspert hos Deloitte Consulting. For eksempel var det for to tredjedele af de adspurgte britere vigtigst, at de som kunder følte sig velkomne i banken.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu