Fondsbørsen lancerer TV-kanal

MediaWatch

Fondsbørsen forudser et stigende behov for at kunne tilbyde relevant information fra de børsnoterede selskaber til såvel private som professionelle investorer.

Derfor indleder Københavns Fondsbørs nu et samarbejde med Nordisk Film om web-tv. Sigtet med samarbejdet er at gøre det mere attraktivt for de danske børsnoterede selskaber at kommunikere deres budskaber via levende billeder på Internettet.

Afhængigt af selskabernes ambitionsniveau behøver investeringen i en videotransmission ikke at koste mere end en profilannonce på navnesiderne i tre dagblade. Optagelserne kan gennemføres med enkelt udstyr - eksempelvis i forbindelse med regnskabsaflæggelse, generalforsamling og investormøder.

Administrerende direktør Hans-Ole Jochumsen udtaler: "Det er Fondsbørsens mål hele tiden at arbejde for at styrke den danske aktiekultur. Når de nye teknologier og redskaber anvendes fornuftigt, kan Fondsbørsen også på dette område være med til at sikre et stadigt mere effektivt børsmarked til gavn for såvel de noterede selskaber som det stærkt stigende antal investorer."

Web-transmissionerne vil kunne ses via www.StockWise.tv.

Nordisk Films rolle i samarbejdet er at tilføre videoindslagene professionalisme via produktion og rådgivning. Selskabet tilbyder at optage, redigere og transmittere indslag til Internettet samt andre ydelser som fx vejledning i at optræde på skærmen.

Læs også pressemeddelelsen på www.mediawatch.dk

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu