Hewlett-Packard trænger ind på Sony
Hewlett-Packard har netop bekendtgjort, at selskabet ønsker at blive de førende udbydere af forbrugerorienteret digital teknologi. Det er især det japanske marked, som den amerikanske informations-teknologi gruppe har i kikkerten, og det er en markedsmæssig krigserklæring mod den japanske underholdningsgigant Sony, der dominerer på dette område, skriver CNet.
For at nå ind på det attraktive japanske forbrugermarked vil Hewlett-Packard og det japanske venture firma Softbank inden julesalget går i gang lancere et e-handelsfirma, der skal sælge teknologiske forbrugersvarer. Hewlett-Packard ønsker med denne ambitiøse satsning at blive den største e-handels udbyder af informations teknologi i Japan.
I første omgang vil det nye e-handelsfirma udelukkende sælge Hewlett-Packard produkter, men vil senere udvide salget med andre teknologiske mærkevarer. Hewlett-Packard's nye strategi mod forbrugerorienteret digital teknologi er blot en af flere omlægninger, der er på vej for selskabet siden Carly Fiorina overtog ledelsen for 14 måneder siden.