Hewlett-Packard trænger ind på Sony

MediaWatch

Hewlett-Packard har netop bekendtgjort, at selskabet ønsker at blive de førende udbydere af forbrugerorienteret digital teknologi. Det er især det japanske marked, som den amerikanske informations-teknologi gruppe har i kikkerten, og det er en markedsmæssig krigserklæring mod den japanske underholdningsgigant Sony, der dominerer på dette område, skriver CNet.

For at nå ind på det attraktive japanske forbrugermarked vil Hewlett-Packard og det japanske venture firma Softbank inden julesalget går i gang lancere et e-handelsfirma, der skal sælge teknologiske forbrugersvarer. Hewlett-Packard ønsker med denne ambitiøse satsning at blive den største e-handels udbyder af informations teknologi i Japan.

I første omgang vil det nye e-handelsfirma udelukkende sælge Hewlett-Packard produkter, men vil senere udvide salget med andre teknologiske mærkevarer. Hewlett-Packard's nye strategi mod forbrugerorienteret digital teknologi er blot en af flere omlægninger, der er på vej for selskabet siden Carly Fiorina overtog ledelsen for 14 måneder siden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu