Online-rejser bliver hjemme

MediaWatch

Selv om rejsebranchen har investeret millionbeløb i at opbygge hjemmesider med online handel, er det kun rejseselskaberne Apollo og Ving, der sælger rejser i betydeligt omfang via Internettet. For Apollos vedkommende er online salget op mod 20 procent af det samlede rejsesalg , og rejseselskabet Ving sælger mellem 5-6 procent af sine rejser på Internettet, skriver Jyllands-Posten.

Hos de øvrige rejseselskaber udgør online salget kun mellem 2 og 4 procent. Salgsdirektør i Stig Elling fra Star Tour forklarer, at det elektroniske salg er i stigning, men at det går langsommere end branchen havde forventet. Hele branchen oplever, at internetsurfernes besøg på charterselskabernes hjemmesider for at søge inspiration, information og oplysninger fortsat stiger, men at den store interesse ikke overføres til elektronisk køb af rejser på Internettet.

I branchen er der enighed om, at Internettet fremover vil blive en betydelig salgsfaktor i rejseverdenen, men hvornår det kommer så vidt, er der meget forskellige meninger om.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu