Problematisk installation af DSL

MediaWatch

Der er eksempler på, at kunder efter fem måneder stadigvæk ikke har fået højhastigheds internetforbindelse, selv efter at flere selskaber har været involveret i installationen. Der er nu oprettet websider til kunder, som har haft negative erfaringer med inkompetent installation og support af DSL, skriver AP.

En del af problemet er tilsyneladende, at installationen af DSL er afhængig af tre forskellige selskabers samarbejde. En ISP'er sælger typisk servicen og laver en aftale med et af de tre DSL teknologi selskaber Covad, NorthPoint eller Rhythms om at tilslutte kunden. DSL-selskaberne er afhængige af de lokale telefonselskaber, der skal udføre dele af installationsarbejdet.

DSL er principielt en elegant teknologi, der øger hastigheden på Internet downloads mere end 10 gange sammenlignet med et almindeligt modem samtidig med, at telefonen er åben for almindelige opkald. Prisen er heller ikke urimelig i USA, hvor det koster mellem 40 og 60 dollar om måneden og et installationsgebyr på mellem100 og 300 dollar.

Ifølge analytiker Lisa Pierce fra Giga Information Group, var der 570.00 DSL brugere i USA i marts og antallet forventes at vokse til 15 millioner indenfor fem år, hvilket vil gøre DSL til den mest udbredte form for privat højhastigheds internetforbindelse efter kabel modemer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu