Stigende Internet handel hos børn og unge

MediaWatch

Børn og unge mellem 13 og 24 køber flere og flere varer via Internettet. Det viser to nye undersøgelser fra USA foretaget af Nickelodeon Online/Harris Interactive Kid Pulse m.fl. Blandt andet forventes det, at de 13-24 årige vil bruge i alt 164 milliarder dollars pr. år på varer, som de køber via Internettet. Det udgør 13 procent af denne aldersgruppes samlede køb pr. år og er samtidig udtryk for en firedobbelt vækstrate i forhold til Internet køb blandt alle voksne.

- Undersøgelsen viser, at der er tale om egentlig digital generation, siger Vice President John Geraci fra Harris Interactive og tilføjer, at børn og unge ikke længere bare er et segment - de er blevet mainstream inden for Internet handel.

Ifølge E-commerce Times har mange analytikere allerede peget på, at børn og unge udgør et af de mest Internet kyndige segmenter, og at Internet butikker derfor bør fokusere på denne målgruppe med specifikke tjenester og produkter. Imidlertid kan Internet butikker støde ind i en række etiske overvejelser i forhold til markedsføring og salg over for børn og unge. Så sent som mandag i denne uge rejste den amerikanske Federal Trade Commission kritik af underholdningsindustrien i USA for at markedsføre voldelige film og spil over for børn.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu