Internettet - kampplads for rejsehandel

MediaWatch

Der bliver trængsel i cyberspace, når flybilletter og rejser fremover skal købes og sælges. Allerede i år vil ti europæiske flyselskaber i fællesskab gå i luften med et online-rejsebureau-portal, der skal tage konkurrencen op i det allerede overfyldte virtuelle marked for online-handel med rejser, skriver Berlingske Tidende.

Det er British Airways, Air France, Lufthansa, Iberia, SAS, KLM, Alitalia, Finnair, Air Lingus og Australien Airlines Group, der planlægger at have rejsebureau-portalen færdig allerede i udgangen af dette år. Internet-analytiker hos Merrill Lynch, Peter Bradshaw, siger i den forbindelse, at rejsemarkedet på Internettet nu er ude i en "brutal konkurrence", der på sigt vil betyde, at 75 procent af alle nye dot.com forhandlere vil gå neden om og hjem.

Det skønnes, at ca. fem procent af Europas internetbrugere køber flybilletter over Internettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu