Danske Internet brugeres profiler

MediaWatch

Tallene vil være med til løbende at afdække, hvordan danske Internet brugere anvender Internettet.

De virksomheder, som etablerer Internet panelerne og leverer målingerne, tæller blandt andet AC Nielsen eRatings, MMXI Nordic og Gallup. De første undersøgelser foretaget af AC Nielsen eRatings er netop blevet offentliggjort og senere på måneden kommer de første tal fra MMXI Nordic.

Undersøgelsen fra AC Nielsen eRatings - som omfatter Internet brug i juli måned - indeholder blandt andet en nuanceret brugerprofil, som omfatter Internet brugernes køn, alder, antal timer brugt på Internettet og antal page views m.v. Undersøgelsen omfatter brug af Internettet fra hjemmet.

Læs hele artiklen i Mediawatch, nyhedsbrevet om Internettet nummer 3 fra 8. september 2000.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu