Dot.com virksomheder kritiseres for profitmageri

MediaWatch

Konsulentfirmaet PricewaterhouseCoopers Management Consulting har undersøgt flere end 400 europæiske virksomheder indenfor både den traditionelle industri og dot.com for at identificere deres vigtigste kriterier for succes på Internettet.

Ifølge undersøgelsen mener 57 procent af Internet-virksomhedernes ledere, at deres egen branche er ledet af "opportunister på jagt efter kortsigtet profit", mens de resterende mener, at deres branche ledes af seriøse forretningsfolk, skriver Jyllands Posten.

Undersøgelsen får PricewaterhouseCoopers til at konkludere, at Internet-virksomhederne kun har få muligheder for at opnå succes på lang sigt, fordi de traditionelle forretningsprincipper om at holde kunden i centrum og satse på levering af varer og tjenester ikke overholdes.

Henrik Andersen, der er Partner & Director hos PricewaterhouseCoopers Management Consulting mener, at dot.com virksomheder er tilbøjelige til at tro, at kunderne ved hjælp af stærk markedsføring kan overtales til at bestille varer på en hjemmeside, som aldrig bliver leveret.

Undersøgelsen forudser, at kun hver sjette dot.com virksomhed vil eksistere på Internettet om fem år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu