Eurosport expanderer digitalt

MediaWatch

Eurosport håber med den nystartede Eurosport News, at den nye aflægger på sigt vil kunne sammensmelte selskabets TV og Internetvirksomhed til ét medie, skriver Die Welt.

Eurosport News, der skal sende alle 24 timer i døgnet, vil dele TV-skærmen op i fire forskellige nyhedsflader. Ifølge selskabet vil man kombinere internet-nyheder og tv-skærmen, så Internetnyheden kører direkte ind på skærmen. Bl.a. vil man så kunne sende 40 sekunder spots fra begivenheder, der er i gang ind over en anden transmission

Eurosport finansieres 40 procent gennem reklameindtægter og 60 procent via gebyrer, som de europæiske kabeludbydere betaler gennem opkrævning af TV-licenser hos TV-seerne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu