Korte bannerkampagner i fokus

MediaWatch

AdRelevance, som er en division under analysefirmaet Media Metrix, har offentliggjort en undersøgelse omkring bannerkampagner. Undersøgelsen er baseret på bannerkampagner, som har løbet på USA's top 500 websites i perioden fra juli 1999 til juni 2000, og viser bl.a., at 51,6 procent af bannerreklamerne kørte i tre uger eller mindre, mens det samlede gennemsnit lå på fem en halv uge. Bilindustrien har de længste kampagner med en gennemsnit på knap otte uger, mens hardware og elektronik typisk ligger på godt fire uger.

Charles Buchwalter fra AdRelevance peger med baggrund i undersøgelsen på, at selvom mange annoncører sværger til korte bannerkampagner, er korte kampagner ikke nødvendigvis bedre kampagner. På trods af at korte kampagner koncentrerer markedsføringen tidsmæssigt og markedsmæssigt, er det Buchwalter's opfattelse, at kun længere kampagner har mulighed for at ændre forbrugeradfærd og holdninger.

- Internet annoncemarkedet er stadig i sin barndom og har et stykke vej foran sig, før vi mere præcist kan afgøre, hvad der skaber en vellykket Internet annoncekampagne. Men vi bliver meget klogere, når flere virksomheder satser på større, længere og mere målrettede kampagner, siger Charles Buchwalter.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu