HydroTexaco skuffet over dagligvaresalg via Internet

MediaWatch

HydroTexaco forventede ved e-butikkens start en omsætning på Internet salget på mellem 50 og 60 millioner i løbet af det første år. Selskabet vil i dag ikke oplyse, hvor stor omsætningen reelt har været, men der er ingen tvivl om, at forsøget har været stor skuffelse. I en kommentar til Børsen siger direktør for bilistmarkedet, Niels Erik Samdal:

- Omsætningen gennem vores e-handelsbutik har ligget væsentligt under det, vi forventede, da vi lancerede ideen med at sælge dagligvarer fra en række benzinstationer sidste år.

HydroTexaco har dog ikke mistet troen på, at elektronisk handel har en fremtid foran sig, men er som følge af det dårlige resultat i gang med at definere nye strategier for fremtidige initiativer.

En mulighed kunne for eksempel være at gå sammen med en strategisk partner - for eksempel en dagligvarekæde - med henblik på at kunne trænge dybere ind i markedet for salg af dagligvarer over Internettet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu