SOLs e-handel giver problemer

MediaWatch

Scandinavia Online (SOL) skal omlægges, men først skal e-handelsvirksomhederne sælges, som hidtil har udgjort en stor tabspost på budgettet.

Det annoncerede SOL på en netop afholdt pressekonference i forbindelse med offentliggørelsen af deres andet kvartalsregnskab. SOL's e-handelsselskaberne omsatte for blot syv millioner svenske kroner, mens de havde 12,2 millioner svenske kroner i udgifter. Driftsresultatet endte med et minus på 15,53 millioner svenske kroner, skriver digi.no

Ifølge SOL's koncernchef, Birger Steen, har hele e-handelssektoren fået sig et knæk, på grund af problemer med lav volumen og høje udgifter i forhold til indtægter. Derfor vil SOL til at tænke i helt nye baner fremover.

Annoncemarkedet på Internettet bevæger sig stadig fremad, og det vil SOL forsøge at udnytte. SOL-portalerne vil flytte annoncerne fra at være bannerannoncer til decideret indholdspecifike tilbud. Ved hjælp af samarbejdsaftaler med annoncører vil SOL tilbyde sine Internet besøgende, at købe en bog direkte efter at have læst boganmeldelsen på en SOL-portal.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu