IT leverandører under hård kritik

MediaWatch

Ifølge PLS RAMBØLL Management og Dansk Dataforenings netop udkomne rapport "IT i praksis 2000" har vi i Danmark aldrig haft større IT problemer, end vi har i dag.

Ifølge rapporten er der i øjeblikket et paradoks i den danske IT-branche. På den ene side viser den, at brugerne klager over, at alt for ofte oplever de, at den teknologi de køber ofte indeholder fejl eller endnu ikke er færdigudviklet. Men samtidig viser undersøgelsen også, at dem der klager over den ufærdige teknologi, selv har utilstrækkelige brugerkvalifikationer.

I Dansk Dataforening, der er en uafhængig interesseorganisation, er man meget opmærksom på rapportens resultater. Thomas Eriksen, der er informationskonsulent i foreningen, peger på, at der er uklare forhold på forskellige niveauer mellem leverandører og aftagere af IT.

- Det er dér, hvor vi kan gå ind og uddanne og opgradere vores medlemmer med viden fx gennem pjecer. Vi har allerede udgivet pjecen "IT-kontrakten - hvordan og hvornår?", der er en pjece, som Dansk Dataforenings fagråd for IT og jura har været redaktionskomité bag. Den handler om bl.a. om, hvordan man skal købe IT-udstyr eller software. Hvad sker der, når en IT-leverance går skævt og ikke har en klar IT-kontrakt, siger informationskonsulent Thomas Eriksen i Dansk Dataforening, der er en uafhængig interesseorganisation, for folk, der arbejder professionelt med IT til mediawatch.dk.

Se hele artiklen i www.mediawatch.dk under artikler

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu