Mistro til Internet hindrer e-handel

MediaWatch

Det viser en ny undersøgelse foretaget af det britiske forbrugerråd National Consumer Council (NCC).

Ifølge NCC handler mistroen til e-handel om brugen af kreditkort på Internettet, og angsten for at e-firmaerne misbruger de oplysninger de får fra de e-handlende, skriver CNN.

- Det er særligt bekymrende, at det er Internet brugerne, der er mest bekymret, ikke dem, der ikke bruger Internettet. For eksempel mener fire ud af ti voksne, at afgivelse af kreditkort oplysninger er en stor hindring for e-handel, siger Anna Bradley direktør i NCC.

For at få bugt med disse bekymringer vil NCC foreslå indførelsen af sikre betalings mekanismer, bedre beskyttelse for kreditkort transaktioner, højere forbruger service og en informationskampagne, der skal skabe viden og opmærksomhed omkring forbruger rettigheder.

Den britiske e-handelsminister sagde i går, at rapporten vil hjælpe med at sætte fokus på de problemer forbrugerne har, og at den britiske regering i den kommende tid vil nærstudere rapporten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu