Fusion skaber kabelgigant

MediaWatch

Chello skriver i en pressemeddelelse, at Excite Chello vil få aktiviteter i 15 lande og fire kontinenter, og vil kunne få eksklusive rettigheder til at levere set-top bokse til mere ens 10,5 millioner husstande.

Samarbejdets flagskib bliver Excites portal, og den mener de to selskaber vil få hele otte millioner unikke brugere hver måned, en samlet medarbejderstab på mere end 1.000 ansatte og et globalt IP- backbone netværk, skriver digi.no.

Som en følge af at Excite og Chello nu har fundet hinanden, bliver den planlagte børsnoteringen af Chello ikke til noget. Den er udsat på ubestemt tid.

Chello er Internetdelen af det hollandske kabelselskab UPC, som i fjor opkøbte den norske kabeloperatør Janco. Chello leverer højhastighed Internet med diverse tillægstjenester over UPCs kabelnet.

Excite er et kendt Internetselskab, som leverer via kabelbaserede bredbånd i USA, men det er ikke lykkes at eksportere forretningen til resten af verden, og da slet ikke til Europa.
Fusionsparterne forventer, at det nye Ecite Chello vil føre til en række synergifordele. Excite er for eksempel længere fremme i den tekniske udvikling end Chello, og det tror selskaberne, vil kunne føre til enorme besparelser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu