Kritik af TV 2s trailerpolitik

MediaWatch

TV 2 afviklede i første halvår af 2000 reklamer for egne produkter, som for eksempel websiten tv2.dk og TV2 Reklame, for et beløb svarende til 20 millioner kroner, fremgår det af en opgørelse fra Carat Danmark, skriver Børsen. Det svarer til at TV 2 i perioden var sin egen syvende største kunde.

TV 2s reklamer for egne produkter har i visse tilfælde været helt oppe på én time på en uge. Senest i uge 26 brugte TV 2 næsten 20 minutter på egne reklamer, hvilket ifølge Carat Danmark svarer til 40 spots eller 2 til 3 annoncørers fulde kampagner.

Det vækker harme hos Carat Danmark, som må afvise kunder samtidig med at TV 2 reklamerer sig selv. Også Dansk Annoncørforening kritiserer TV 2s prioritering, som man mener får annoncørerne til at føle sig til grin, og som i øvrigt forværrer de støjproblemer, som TV-mediet i forvejen lider under. Dansk Annoncørforening har indkaldt til et møde med TV 2s ledelse i august for at diskutere problemet.

Ifølge TV 2s souschef i informationsafdelingen Michael Hansen, har man hos TV 2 besluttet ikke at afsætte sendetid til egne reklamer frem til og med august måned i år.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu