Telia vil have flere privatkunder

MediaWatch

Den svenske Telia-koncerns internationale strategi har været svækket af de langvarige og resultatløse fusionsforhandlinger med norske Telenor, hvilket sandsynligvis har været medvirkende årsag til, at Telia aldrig er blevet ordentlig etableret på det danske marked. Men det skal der nu laves om på.

Ifølge Telias kommunikationsdirektør Anders Krarup skal Telia være mere kendt blandt befolkningen, og derfor vil man nu til at føre en langt mere aggressiv reklamestrategi overfor privatmarkedet.

De nye reklametiltag følges op af aktive sponsorater, hvor Telia allerede sponserer det danske cykelrytterhold Memorycard Jack&Jones. Dertil kommer blandt andet sponsorater til 1. divisions fodboldklubben Hvidovre og sommerens OL på TV 2. Ifølge Berlingske Tidende vil Telia i alt investere omkring 10 millioner kroner i sponsorater.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu