TV 2 øger programindkøb i 2001

MediaWatch

Det danske produktionsmiljø har i år lidt under et fald i TV 2s indkøbet af danske programmer på 15 millioner kroner, blandt andet som følge af store sportsbegivenheder og besparelse på grund af nedgangen i reklamesalget.

TV 2 har tænkt sig at bruge et rekordstort beløb på danske programmer til næste år, oplyser programchef Bo Damgaard fra TV 2 Danmark til Berlingske Tidende. Det skyldes blandt andet et forbedret reklamesalg, første halvårs seersucces og den nye kanal, TV 2 Zulu.

TV 2 indkøb af eksternt producerede programmer udgjorde i 1993 168 millioner kroner. I 1998 var det steget til 346 millioner, og efter et fald i 1999 stiger det så i år til 350 millioner kroner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu