For dårlige til kundeservice

MediaWatch

Analogic har for callcenteret Proffices testet 316 danske kkonsumentvare-virksomheders respons på en simpel forespørgsel fremsendt per e-mail, og derudfra konkluderet, at virksomhederne sjofler sine kunder, skriver Berlingske Tidende.

Ifølge undersøgelsen var virksomhederne alt for langsomme til at besvare forspørgslen, der drejede sig om at få tilsendt et årsregnskab og at få oplyst telefonnummeret på kundeservice. Kun 21 procent svarede indenfor 2 timer, 14 procent svarede indenfor et døgn, 9 procent indenfor to døgn, og de resterende 48 procent svarede slet ikke.

Ifølge direktør Per John Jensen fra Proffice svarer den manglende respons på forespørgslerne til at virksomhederne ikke gider tage telefonen og besvarer kundernes forespørgsler.

En kvalitativ analyse af virksomhedernes hjemmesider viser tilsvarende, at virksomhederne er for dårlige til at give fyldige oplysninger som svarer til kundernes behov.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu