E-kunder giver op efter et par indkøb

MediaWatch

De danske Internet-brugere er positivt stemte overfor at købe varer over nettet, men over halvdelen af de, der har prøvet det, springer fra efter et par gange. Det viser en ny undersøgelse af Internet-brugernes on-line indkøb, som analysebureauet Zapera har udarbejdet.

Ifølge undersøgelsen har 42 procent af de i alt 5970 adspurgte Internet-brugere prøvet e-handel. De har i gennemsnit foretaget fire indkøb over det seneste år for i alt 3800 kroner, skriver Jyllands Posten.

Det store frafald skyldes ifølge analysechef Mads Stenbjerre fra Zapera, at netkunderne får en oplevelse og en behandling, som afholder dem fra at gøre genkøb. Problemet er, at e-butikkerne bliver drevet af teknikere, som fokuserer på flotte og tilstedeværende sites, men som har meget lidt forståelse for godt købmandsskab.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu