Portal-konkurrencen skærpes

MediaWatch

Jubii er stadigvæk den dominerende indgangsportal på det danske marked, men flere af de store udenlandske udbydere er i gang med at planlægge nye tiltag, som vil øge konkurrencen i Danmark.

Amerikanske AltaVista lancerer om kort tid portaler i en række europæiske lande, herunder Danmark, med lokalt indhold, skriver Jyllands Posten, og Yahoo samt Microsoft Network er i gang med at opruste på indholdssiden, skriver Jyllands Posten.

Hos Jubii forsvarer man sig mod den nye konkurrence ved blandt andet at lancere en ny avanceret søgemaskine. Ifølge analytiker Stevan Elmer fra IDC kan de udenlandske portalers indtog gå hen og blive en fordel for de rene danske portaler som Jubii, fordi kontrasterne giver de danske portaler en skarpere profil som danske.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu