Strategisk legeplads for TV 2

MediaWatch

Endnu engang er der en spiller i markedet, der satser på en ny kanal, som skal slås om ganske få point i ræset om seerandele, vil nogen mene. Et klogt strategisk træk, og på tide, vil andre mene.

Den ny kanal kan sandsynligvis samle 3-4% af anskernes tv-forbrug efter to-tre måneders drift. Det kommercielle TV-marked har gennemlevet et turbulent forår, og der er foreløbigt ikke noget, der tyder på, at efteråret bliver mindre roligt.

Stationerne vil på ny intensivere fokus på lagerbeholdningen, satse endnu hårdere på en programflade, der kan skabe seerandele, og midt i det hele er en introduktion af en ny tv-kanal også forestående. Dette har vi set før gennem de senere år. TV 2 er den sidste, der mangler at introducere en kanal, der skal drives ved siden af den oprindelige.

Abonnenter kan downloade og læse hele artiklen fra nyhedsbrevet MediaWatch nummer 54

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu