Website bytter sig til markedføring

MediaWatch

For mange er markedsføring den største post på bugettet. Det bedst besøgte websted på den danske del af internettet er Jubii, som dig ikke investere meget i annoncering i de danske medier.

"Vi har et markedsføringsbudget på cirka 15 til 20 mill. kr. i år. Men det er ikke mange penge, vi skal have op af lommen, for vi bytter os typisk til annoncer med traditionelle medier, som vi ikke er i direkte konkurrence med, siger Martin Thorborg, marketingdirektør i Jubii.til Erhvervsbladet.

"Det ville vælte vores budgetter, hvis vi skulle ud og betale 20 til 30 mill. kr for en annoncekampagne på TV, som det er tilfældet med nogle af vores konkurrenter", siger Jubii direktøren.

Besøgstallet er vokset organisk hos Jubii, og selv om konkurrenterne skruer op for reklameblusset, vil selskabet ikke følge trop. Til sammenligning har en af de nærmeste konkurrenter til Jubii på det danske marked, Scandinavia Online (SOL), næsten ti-doblet reklamebudgettet i år i forhold til året før.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu