Filmverden satser digitalt

MediaWatch

I Cannes har der aldrig tidligere været set så mange internet-baserede filmselskaber, digitale filmprojekter og film-websites som i år, skriver Berlingske Tidende.

DVD-mediet boomer i Europa, hvilket blev understreget, da Sony og Warner Home Video lancerede et nyt fælles fremstød rettet mod et eksplosivt voksende marked, og præsenterede nye produkter.

Warners vicepræsident Ron Sanders fortalte til Berlingske Tidende, at Warner - i DVD-mediets andet år i Europa - forventer at sælge 100 millioner DVD-film i løbet af i år. Mens Sony på hardware-siden kan glæde sig over, at man indtil videre i år 2000 har solgt fire gange så mange DVD-afspillere som i første kvartal af 1999.

Sonys og Warners markedsundersøgelser viser, at Skandinavien er et af de områder, hvor der er størst vækst. Her har 3,7 pct. af indbyggerne købt en DVD-maskine indtil videre.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu