Nyhedsbreve på mail overset medie

MediaWatch

Jubii er Danmarks mest besøgte website, som udgiver 22 forskellige nyhedsbreve, der sendes ud til lige under en kvart million danskere. Men Jubii har svært ved at få fyldt nyhedsbrevene med annoncer. Virksomheden vurderer, at ni ud af ti af udgivelserne bliver sendt ud uden en sponsor.

En banner-reklame har typisk en klikprocent på op til tre procent, men nyhedsbreve fører generelt over tre pct. af læserne videre, oplyser Jubii til Erhvervsbladet.

Man har set eksempler, at responsprocenten kan nå over 15 til en pris, der ofte er langt billigere, end hvis man ville opnå den samme eksponering via banner-reklamer. Martin Thorborg mener, at problemet er, at reklamebranchen primært tænker visuelt.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu