Konkurrence om detailhandel på nettet

MediaWatch

Også virksomheder, som ikke tidligere har beskæftiget sig med dagligvarehandel, kæmper med om det nye marked. Denne trend er netop beskrevet i en international undersøgelse af Forrester Research, "Retails Pan-European Future", hvor de gamle detailhandlende advares om, at lade de nye få et forspring på nettet.

Et af de helt nye er Intervare.dk, som ifølge egne oplysninger fået succes i København med at sælge dagligvarer i termokasser, der leveres til kunderne på deres arbejdsplads, og firmaet regner med at udvide ordningen til resten af landet inden årets udgang, skriver Jyllands-Posten.

Intervare.dk ønsker ikke at oplyse, hvor mange arbejdspladser, firmaet har lavet aftaler med, men internetfirmaet anslår, at antallet af potentielle kunder nu udgør omkring 20.000.

Gert Birnbacher, formand for Foreningen for Dansk Internethandel, mener, at en ren internetaktør vil få gang i onlinehandlen med dagligvarer.

"De etablerede virksomheder skal kannibalisere på deres egne forretninger, når de går på nettet, og det er nok en del af forklaringen på, hvorfor det er gået så trægt", siger han til Jyllands-Posten.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu