AltaVista angriber i Europa

MediaWatch

Internetportalen og søgemaskinen AltaVista er et af de stærkeste internationale varemærker på Internettet. Lanceringen i Danmark kommer til at betyde en væsentlig forøgelse af konkurrencen om de danske netsurferes tidsforbrug på Internettet og annoncørernes reklamebudgetter for portaler som Jubii og Yahoo. AltaVista er den tredne mest besøgte e-commerce site i USA og har lokale afdelinger i blandt andet Sverige, England og Tyskland.

AltaVista planlægger at introducere den nye site i Danmark i indeværende år, og er i øjeblikket i gang med at rekruttere medarbejdere, oplyser marketing manager Anne-Marie Hovstadius fra AltaVista Nordic overfor Børsen. AltaVista forventer at lade sig børsnotere på Nasdaq indenfor en måned.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu