Mobilix kritiserer oplysningsordning

MediaWatch

Formålet med den nye ordning for telefonoplysningen 118, som Mobilix i øvrigt selv har medvirket til at gennemføre, gør det muligt for brugerne at få oplyst telefonnummer, uanset om det er for en kunde i Tele Danmark eller i et af de konkurrerende teleselskaber som Sonofon eller Mobilix.

Ordningen betyder, at de alternative teleselskaber skal udlevere vitale kundeoplysninger til Tele Danmark, som kan bruges i TDK’s markedsføring. De alternative teleselskaber får imidlertid ikke på samme måde adgang til oplysninger om Tele Danmarks kunder. Selv om teleselskaberne får penge for oplysningerne om deres kunder, så dækker det langt fra de strategiske omkostninger ved ordningen, skriver Børsen. En telekunde menes at besidde en værdi på mellem 2.000 og 3.000 kroner.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu