Nye salgsstrategier i mobilbranchen

MediaWatch

Ifølge John Strand fra Strand Consult har mobiloperatørerne to alternativer, hvis de vil tjene flere penge. De kan enten øge trafikken, eller de kan skære ned på forhandlertilskuddene og salgsomkostningerne, skriver Berlingske Tidende.

Ved at satse på salg over Internettet kan mobiloperatørerne nedbringe omkostningerne til de nuværende forhandlertilskud på flere hundrede kroner og samtidig opnå en bedre direkte kontakt med kunderne. Ifølge rapporten fra Strand Consult vil mobiloperatørerne som følge af de sparede omkostninger kunne nedbringe den tid, der går inden en ny kunde bliver profitabel, med 30 procent.

Sidste år solgte medlemmer af Brancheforeningen for Forbrugerelektronik 1,25 millioner mobiltelefoner i Danmark.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu