Dell vil udvide sit net-koncept

MediaWatch

Årsagen til Dell’s nye strategi er den lave indtjeningsmargin på markedet for computerhardware, skriver Børsen. Desuden har mange af de kunder, som Dell betjener i dagligdagen, udtrykt ønske om supplerende ydelser.

Dell har det seneste år oplevet en høj vækst i salget af computerhardware. På verdensplan steg omsætningen 38 procent fra 18,3 milliarder dollars i 1998 til 25,3 milliarder i 1999. Men specielt sidste kvartal har ikke kunnet leve op til finansanalytikernes forventninger.

Dell's nye strategi er motiveret af udsigterne til, at en stor del af erhvervslivets kommende IT-investeringer vil være i Internetrelaterede produkter. En analyse viser, at investeringer i Internettets infrastruktur verden over kommer til at rumme 480 milliarder dollar i 2003, men kun 40 procent ventes at ville blive brugt på computerhardware.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu