Tysk-fransk Internet-fusion

MediaWatch

T-Online, der er Europa’s største Internet-udbyder med 320.000 brugere, overtager 99,9 procent af det franske Internet-selskab, mod at franskmændene får 6,5 procent af T-Online, skriver Jyllands Posten. Tilsammen vurderes handlen til en værdi på omkring 3 milliarder euro.

Handlen er et led i Deutsche Telekom’s forsøg på at holde trit med den enorme konsolideringbølge, der i øjeblikket strømmer igennem hele den europæiske Internet- og tele-branche. Fusionen repræsenterer en øget internationalisering af T-Online, hvis største svaghed som Europa’s største Internet-selskab er, at næsten alle kunder er fra Tyskland og Østrig. Til sammenligning er den nærmeste konkurrent AOL Europe’s 3,8 millioner kunder spredt ud over 9 europæiske lande.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu