TV 2’s totalkoncept for børne-TV og reklamer

MediaWatch

TV 2 regner med at komme til at tjene millioner på den populære serie, som allerede har omsat for et trecifret milliardbeløb på verdensplan, og indtægterne fra legetøjssalget kommer sikkert til at overstige det beløb, som stationen har betalt for serien, skriver Berlingske Tidende.

Fænomenet kaldes for ”programme length commercials”, og den type programmer falder sandsynligvis hverken i Kulturministerens eller Forbrugerrådets smag.

Kulturminister Elsebeth Gerner Nielsen oplyser overfor Berlingske Tidende at hun vil kræve en redegørelse fra TV 2 og derefter vurdere om den slags reklame bør indgå i forårets medieforhandlinger.

Ifølge afdelingschef i Forbrugerrådet Hans Carl Nielsen er det netop den form for skjult markedsføring , som Forbrugerrådet altid har været imod.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu