Specialmagasiner vil trives på nettet

MediaWatch

Forudsigelsen kommer fra en af forlagsbranchens grand old men, Anker Tiedemann, der har en fortid som blandt andet chefredaktør for flere magasiner og forlagschef i Bonnier-koncenen. Tiedemann har netop selv startet en rendyrket Internet-magasin ved navn www.vinavisen.dk sammen med vinskribenten og foredragsholderen Flemming Hvelplund, skriver Berlingske Tidende.

Specialmagasinerne har over de seneste år oplevet en stærkt øget konkurrence på hardcopy-siden gennem fremkomsten af et stort antal nye blade, og Internettet vil kun skærpe denne konkurrence yderligere. Ifølge Tiedemann er Internettet et særdeles velegnet medie til at skabe nye magasiner, fordi omkostningerne til massefremstilling og –distributiuíon er så lave.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu