Funktionelle bannere appellerer til unge

MediaWatch

Forrester Research har offentliggjort en ny undersøgelse af unge nethandleres adfærd. Ifølge Børsen viser undersøgelsen paradoksalt nok at de 16-22 åriges præferencer for førende varemærker ingen sammenhæng har med trafikken på disse virksomheders web-sider. Det får analysen til at konkludere, at disse virksomheder ikke behøver masse-appel websites, men i stedet skulle satse deres markedsføringsressourcer på banner-reklamer og sponsorering.

Ifølge Forresters analyse er de unge nemlig flittige til at klikke på banner-annoncer, hvis blot disse har høj funktionalitet og nytteværdi. 86 procent af de unge forbrugere i analysen har klikket på banner-annoncen, hvilket er 47 procent flere end voksne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu