Sonofon lukker Sponsorfonen

MediaWatch

Sonofon har måttet indse, at de ikke kunde finde nok sponsorer til at finansiere Sponsorfonen, og derfor lukkes telefonen nu, efter blot ni måneder, skriver Jyllandsposten. Sponsofonen omsatte for 100 millioner kroner om året.

Sonofon havde store ambitioner da man i marts måned introducerede sponsorfonen. Dengang hævdede man at sponsorerne stod i kø for at komme til at reklamere på telefonen, men i mellemtiden har man imidlertid måttet skrue forventningerne kraftigt ned. De var også meningen ved introduktionen at man på et senere tidspunkt ville indføre forretningsmodellen til fastnettelefoni.

Den vigende omsætning skyldes ifølge administrerende direktør i Sonofon, Ulrik Bülow blandt andet Forbrugerombudsmandens indstilling til abonnenternes minimumsalder. Herefter måtte man hæve minimumsalderen fra 10 til 13 år, hvilket ifølge Bülow har afholdt mange annoncører fra at deltage.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu